İçeriğe geç →

Afyon Arabacı Hukuk

Ahbaplık (Özet) : Ahbaplık, her şeyden önce bir düzen demektir. Lakin hukukun öngördüğü düzen, gerçekten gerçekleabat bir düzen değildir. Ahbaplık, topluluk zarfında insanoğluın harbiden kesinlikle davrandıklarını değil, kesinlikle davranmaları icap ettiğini gösterir. Ahbaplık, namına uyulmak ve uygulanmak bâtınin vardır. Hak kıymeti dolayısıyla, insanoğlu arası ilişkileri bir düzene vazetmek, sosyal ömürın gerçekleşmesini hazırlamak lüzum. İnsanlara, “Bana uy; Beni gerçekleştir” buyruğu ile seslenir. Ahbaplık düzeni, doğduğu andan itibaren kişinin içinsına onaylama edilmesi ve uyulması gereken, pekâlâ haklı kurallar olarak çıkar. İnsan, özgür bir varlıktır ve iradesini hukukun buyrukları doğrultusunda kullanabileceği kabil, onlara aykırı bir yönde de kullanabilir. Bu nedenle topluluk zarfında insanoğluın şekil ve davranışlarının dostluk kurallarına uymaması, her dem mümkündür. “İşte dostluk, isim davranışlarını değerlendiren, çıkar çatışmalarına çözüm getiren kurallardan, normlardan meydana mevrut bir düzenek, bir bütündür.” İnsan-isim, isim-natür ilişkilerinin insanlığın kuma çıkarı ve huzuru bâtınin evrensel ilkelerle güvence şeşna hileınmasıdır. Ahbaplık, âdemiyet seviyesi bâtınin göstergedir. Hukukun temeli, kaynağı üzerine birfena fikir ortaya atıktır. Bunlar kaynağı: tanrı, dershane çıkarları, topluluk sözleşmesi, natür ve insanoğlu olarak tamlayan ufuklerdir. Ahbaplık Nedir Ahbaplık, toplumun umumi menfaatini yahut fertlerin ve toplumun kuma iyiliğini hazırlamak maksadıyla konulan ve kamu gücüyle desteklenen kaide, gerçek ve seçimın kâffesidür. Elan münteşir bir tanımıyla dostluk, adalete yönelmiş sosyal evetşyalnız düzenidir. Ahbaplık Söz Mazmunı Ahbaplık kelimesi Arabi “gerçek” kökünden gelir ve gerçek kelimesinin çoğheybetli olarak bilinmektedir (galat-ı meşhur). Arapçda “gerçek” kelimesinin çoğheybetli “ah’kak”tır. Türk Tat alma organı Kurumu’na göre dostluk kelimesi, “Toplumu düzenleyen ve devletin yaptırım gücünü belirleyen yasaların kâffesidür”. Bunun dışında hukukun “haklar” demeı da vardır. Mecazi anlamda ise, ahbaplık, ülfet demeında da kullanılır. Yöntem Mazmunı Ahbaplık dönemden döneme değiştiği bâtınin hala doyurucu bir tanım strüktürlamamıştır. Kant “Ahbaplıkçular hala hukukun tanımını aramaktadırlar” der. Günümüzde en çok onaylama edilen tanımı ise: “Makul bir zamanda makul bir toplumdaki ilişkileri düzenleyen ve uyulması mutluluk zoruna (müeyyide) rabıtalanmış kurallar kâffesidür.” Ilmî bir disiplin olarak dostluk, kendi zarfında omurga olarak ikiye ayrılır. Umumi olarak hukukun eşhas arası ilişkileri sayfa düz kısmına Özel Ahbaplık, eşhas ile mutluluk yahut devleti oluşturan kurumlar arası ilişkileri düzenleyen kısmına ise Kamu Hukuku adı verilir. Bu ayırım roma hukukundan kalma bir ayrımdır (ius privatum-ius publicum). çağdaş Ahbaplık, Ticaret Hukuku ve Devletler Özel Hukuku özel hukukun, buna bedel Temel Hukuku, Ceza Hukuku ve İdare Hukuku kamu hukukunun esaslıca madun dallarıdır. Ahbaplık Kuralları ve Özellikleri Hukuku öbür toplumu regülatör kurallar olan örf ve adetler, gelenekler ve dinlerden ayıran özellik mutluluk tarafından güvenceye hileınmış ve cebri yaptırımlara mevla olmasıdır. Ahbaplık kuralları isim davranışlarını düzenler ve bulunduğu toplumun haysiyet hükümlarını taşır. Soyutluk ve genellik özelliği sayesinde müşabih nitelikteki parçalanmamış durumlarda uygulanması esenlanır. Yaptırım (Müeyyide) Ahbaplık düzında yaptırım kamu gücü ile uygulanır. Hukuka uymayı zorlama, uymayanları cezalandırma ve uyulmadığı durumlardaki zararları en aza indirmek bâtınin kullanılır. Ahbaplık düzenini esenlamayı ve korumayı yalnızçlayan yaptırımlar gene dostluk düzeninin öngördüğü şekilde adına getirilir. Maddi ve manevi yaptırımlar olarak ikiye ayrılır. Maddi yaptırımlar hukuka aykırı durumlarda uygulanırken manevi yaptırımlar bu durumları engellemek bâtınin kullanılır. Ceza hukukunda ölüm, mahpus ve kredi cezaları; temel hukukunda siyasetten men, kelepir kapatma; vergi hukukunda vergi ve gizliceçılık cezaları kabil ayrımlı dostluk dallarında ayrımlı yaptırımlar vardır. Hukukun Dayanağı Hukukun dayanağı ile alakalı çeşitli dönemlerde kuramlar üretilmiştir. Bunları sıralamamız icabında; zihini bir irade olarak gharabelik kuramlar, irade dışı olarak gharabelik kuramlar ve pozitivist kuramlar. Bu kuramların kimilar felsefik değil ortaya konduğu dönemin problemlerını çözmek yahut politik ufukleri dostluk biliminde dile getirme ihtiyacından ortaya çıkmıştır. İdesi ve ideali hak olan dostluk, umumi olarak şu şekilde tanımlanabilir: “Ahbaplık, adalete yönelmiş sosyal bir evetşyalnız düzenidir.” Bu tanımdan, hukukun üç ayrı fonksiyonu adına getirdiğini görmekteyiz. Bu fonksiyonlar düzen, kılgısal yarar ve adalettir. Hukukun Toplumdaki Fonksiyonları 1. Düzen Fonksiyonu Hukukun bu fonksiyonu ile anlatılmak maksut, hukukun sosyal ömürı düzenleyip insanoğluın barış ve güvenlik zarfında bir arada evetşamalarını esenlamaktır. 2. Teamül Yarar (Toplumsal İhtiyaçların Hakkındalanması) Hukukun kılgısal amacını, sosyal gerçeklik belirler. Ahbaplık bu fonksiyonu ile topluluk zarfında canlı insanoğluın, birbirleri ile sağlamak zorunda oldukları ilişkilerini ve biyolojik, ruh bilimsel bir varlık olarak insanın strüktürsından meydana gelen ihtiyaçlarını içinlamaya çhileışır. Ahbaplık bu fonksiyonu ile doğum, tezevvüç, ölüm vb. önemli biyolojik olayları da çeşitli hükümlerle düzenler. Hiçbir dostluk düzeni ömürın omurga gerçeklerini görmezden gelemez. Ahbaplık düzeni, insanın tabii strüktürsına ve bundan gelecek mevrut ihtiyaçlarına muvafık cereyan etmek zorundadır. Ahbaplık önemli ölçüde, kazançlı gerçeklere de kapalıdır; kazançlı yokluklara uymalı ve onları içinlamalıdır. 3. Hak Ahbaplık bu fonksiyonu ile makul bir kombinezon şeşna aldığı sosyal ihtiyaçları, özü salt bir eşitlik düşüncesi olan hak ölçüsüne vurarak reel kimliğini kulaklıır. Hukukun idesi ve ideali adalettir. En kısaca tanımıyla hak, “bir eşitlik düşüncesi”dir. “Hak, nesnel (objektif) ve öznel (sübjektif) cereyan etmek üzere iki ayrımlı anlamda kullanılır. Hak esasen ahlâki bir kavramdır; Bu kapsamda, yiğitlik, fazilet demeında kişisel bir özelliği deyimler. Nüfus her dem haklı olana yönelir, her insana kendine düşeni sundurmak uğrunda geceli gündüzlü ve değfiilmez bir çaba gösterir. İşte bu şekil ve çabayı gösteren hak, özne (süje) ile alakalı oluşundan ötürü öznel (sübjektif) hak olarak nitelenir. Bir yiğitlik olan öznel adaletin dışında ve ondan önce nesnel (objektif) bir hak mazmunı vardır. Nesnel hak, kişinin bir özelliğini değil, kişilerin somut durumlarda gerçekleştireceği ilişki biçiminin bir özelliğini deyimler. İşte dostluk düzında hukuki haysiyet olarak söz konusu olan hak de, bu nesnel anlamda adalettir. Çünkü dostluk, insanoğlu arası ilişkileri biçimlendiren, onlara görünür ve kazançlanabilir bir düzen veren, bu amaca yönelen normlar kâffesidür.” Topluluk bâtınindeki davranış ve ilişkilerin değerlendirilmelerini bâtınermiş kurallar parçalanmamışü olarak dostluk, bu değerlendirmelerde hak ölçüsünü kullandığı ve içmek durumunda bulunduğuna göre, adaletin böylece, hukukun da bir değerlendirilme ölçüsü olacağı doğaldır. Ahbaplık normlarında hak acaba ne ölçüde yansıtılmıştır ? Mevcut dostluk ne denli adaletlidir ? İşte burada yasa üstü hak mazmunı ortaya çıkmaktadır. Bu, tüm dostluk sistemine ve sistemlerine egemen kâin, nesnel ve salt bir haysiyet niteliğindeki adalettir. Ahbaplık bir topluluk düzenini bâtınerir. Hukukun varlık nedeni de adalettir; icap mevcut düzeni muhafaza etmek, gerekse onu değfiiltirmeyi meşrulaştırmak bâtınin her dem adalete esasvurulur. Nesnel ve yasa üstü hak hukukta içinmıza kurulu dostluk düzenlerinin birincil örneği, olması gereken dostluk demeında dostluk idesi olarak çıkar. Bu niteliği ile hak, mevcut dostluk düzenlerinin namına muvafık olup olmadığı açısından bir haysiyet ve kıymetlendirme ölçüsü olur. Gene bu özelliği ile hak, aynı zamanda hukukun idealidir. Hukukun hazırlamak amacını güttüğü şey adalettir. Birbirleri ile pozitif ve aksi içinlıklı ilişkilerde kâin bu üç fonksiyon istikrar zarfında olduklarında, adil bir dostluk düzeninin gerçekleşmesi esenlanır. Normal olarak tüm dostluk normları bu üç fonksiyonu da kapsar. Sonuç olarak dostluk, hem adaleti gerçekleştirecek, hem sosyal evetşyalnız uyacak, hem de bu sosyal ömürın barış zarfında sürebilmesi bâtınin bir düzen görünümünü esenlamaya çhileışacaktır.

afyon şirket avukatı

Kategori: Uncategorized

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

https://aydinwebtasarimseo.name.tr/ https://bebekmobilyalari.name.tr/ https://fidanfidesatisi.name.tr/ https://yanginsondurucu.name.tr/ https://yereldernekler.name.tr/ https://howtoget.enpatika.com/ https://cheat.enpatika.com/ https://whichcountry.enpatika.com/ https://whatstock.enpatika.com/ https://howtogetaloan.enpatika.com/ Heets
Hacklink Hacklink Satın Al Hacklink Al Hacklink Panel Hacklink Satışı Fantezi İç Giyim
instagram takipçi satın al
Puff Bar
https://yatirimsiz-bonus.com adana escort istanbul escort izmir escort ankara escort bursa escort bursa escort bursa escort
hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink
https://steroidvip2.com/ steroid satın al betboo